Desatero pro zdravá záda - prevence

04.02.2016 10:29

Těmito pravidly se řídí klienti docházející na Dornovu metodu, ale platí i pro prevenci u lidí bez potíží. Pro klienty trpící skoliózou páteře, výhřezy plotének či jinými vadami pohybového aparátu je toto desatero velice důležité.

                                                                                           

1Nedávám nohu přes nohu - způsobuje mi to povytažení hlavice z kyčelního kloubu a tím  nesouměrnou délku nohou. I když to nevnímám, trpí moje hrudní a bederní páteř. (Můžu dávat přes sebe jen kotníky.)

2. K zemi se neohýbám, ale jdu do dřepu. Zvedám se pomocí síly nohou, ne přes bedra. Břemena ze země zvedám vždy ze dřepu.

3. Nosím batůžek. Lehkou kabelku nosím do kříže před tělem. Nikdy nenosím tašku přes rameno. Nikdy nenosím kabelku s krátkým uchem – do podpaží.

4. Nákup nosím rovnoměrně rozložený ve dvou taškách.

5. Nosím pohodlnou obuv s měkkou podrážkou, zmírňuji tím otřesy páteře při chůzi.

6. Chodím plavat.

7. Vyhýbám se sportům, které způsobují otřesy páteře (skoky, dopady, míčové hry…) Věnuji se šetrnému strečinkovému cvičení na posílení zádových, bederních a hýžďových svalů (SM systém, kalanetika, pilates, jóga, taj-či…).

8. Monitor mého počítače je umístěn ve výšce očí je minimum pro správné sezení. Nezapomínejte na cviky, které lze aplikovat i v práci. 

9. Když telefonuji, nikdy si nepřidržuji telefon mezi tváří a ramenem, telefon držím rukou. Také úhel hlavy od svislé osy těla hraje do budoucna velikou roli.

10. Pro vyplavování škodlivin z těla dbám na svůj pitný režim (obyčejná voda, ovocné a bylinkové čaje, šťávy bez cukru). Omezím pití minerálek nebo jiných nápojů s bublinkami (bublinky kysličníku okyselují moje tělo, zatěžují ledviny a v kloubech se mi ukládají soli).